Tutaj obudzimy drzemiący w Twoim dziecku potencjał

Przedszkole terapeutyczne

Pierwsze w Polsce przedszkole, które
dołączyło
do programu pilotażowego Fundacji SCOLAR.

Przedszkole terapeutyczne

Pierwsze w Polsce przedszkole, które dołączyło do programu pilotażowego Fundacji SCOLAR.

6 GODZIN TERAPII DZIENNIE

Przedszkole Familia oferuje aż 6 godzin pracy terapeutycznej każdego dnia. Tak intensywna praca pozwala wykorzystać efektywnie czas i pomóc maksymalnie rozwinąć potencjał dziecka w wieku przedszkolnym.

Codziennie realizujemy z dziećmi zajęcia terapeutyczne dostosowane do jego potrzeb i zapisów Programu Edukacyjno-Terapeutycznego.

JAK BAWIMY SIĘ I PRACUJEMY

DZIEŃ W PRZEDSZKOLU „Familia”

KAMERALNE PRZEDSZKOLE

Do przedszkola “Familia” w Swarzędzu uczęszcza maksymalnie 18 dzieci. Domowa atmosfera i mały zespół to idealne warunki do terapii i zabawy dla naszych przedszkolaków.

CODZIENNIE 6 GODZIN TERAPII

Prowadzimy terapię podczas pracy indywidualnej, zajęć grupowych, wspólnych zabaw. Codziennie realizujemy elementy programu terapeutycznego. Nie tracimy czasu, aby zwiększyć szansę dzieci na optymalny rozwój.

PRZEDSZKOLNY PLAN DNIA

Dobrze wykorzystujemy wspólny czas. Wiemy, kiedy jest pora na zabawę, kiedy na terapię, posiłek lub dodatowe zajęcia. Mamy codziennie wiele do zrobienia, a niezawodny plan to sposób na sukces!

NASZ ZESPÓŁ

W przedszkolu pracują terapeuci różnych specjalności i opiekunowie, którzy codziennie dbają o prawidłowy przebieg terapii dzieci, towarzyszą w zabawie.

GDZIE JESTEŚMY

ul. Słowackiego 41, Swarzędz
(wejście od ul. Cieszkowskiego)

GODZINY PRACY

7:45 - 13:45 – zajęcia terapeutyczne
13:45-15:00 – zajęcia opiekuńcze

JAK PRACUJEMY W PRZEDSZKOLU „Familia”

EDUKACJA I TERAPIA

Jakie zajęcia terapeutyczne dla dzieci oferujemy w Przedszkolu Familia?

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

W naszym przedszkolu robimy wszystko i jeszcze więcej, aby rozwinąć mowę u dzieci. Mówienie to najskuteczniejsza metoda porozumiewania się. Pracujemy z pełnym zaangażowaniem i dużą intensywnością, aby zwiększyć szansę na prawidłowy rozwój mowy u naszych przedszkolaków.

W celu wsparcia rozwoju komunikacji u dzieci wprowadzamy również naukę gestów i symboli, które umożliwiają dzieciom komunikować pierwsze prośby.

Dzieci codziennie pracują pod opieką logopedy, aby rozpocząć wypowiadanie pierwszych dźwięków, dopracowywać poszczególne sylaby i słowa lub gesty i symbole.

Każdy nasz przedszkolak ma indywidualnie dobrany cel pracy logopedycznej, dostosowany do potrzeb rozwojowych dziecka i realizowany w trybie nauczania intensywnego.

Trening umiejętności społecznych (TUS)

W Przedszkolu Familia w Swarzędzu trenowanie umiejętności społecznych to proces niezwykle intensywny. Poświęcamy osobny blok zajęć na naukę zachowań w sytuacjach życia codziennego, które sprawiają naszym przedszkolakom trudności.

Uczymy dzieci jak nawiązywać relacje i jak je podtrzymywać. Ćwiczymy cierpliwie, jak porozumiewać się z innymi, jak reagować w różnych sytuacjach. Budujemy w ten sposób w dziecku pewność siebie, obniżamy poziom frustracji wynikający z poczucia bycia niewysłuchanym i niezrozumianym.

Dziecko, które umie radzić sobie w sytuacjach społecznych to dziecko spokojne i bezpieczne. Każdą zdobytą podczas specjalistycznych zajęć TUS umiejętność dzieci doskonalą w warunkach naturalnych – podczas nauki, zabaw z rówieśnikami, posiłków, wycieczek.

PO PIERWSZE – UCZENIE FUNKCJONALNE!

Naszym wspólnym celem jest samodzielność naszych przedszkolaków,
nauka umiejętności, które pomogą dzieciom jak najpełniej korzystać z życia.

TRENING JEDZENIA

KOMUNIKACJA

Jednym z kluczowych zadań terapeutów w Przedszkolu Familia jest wspomaganie dzieci w rozwoju skutecznej komunikacji.

Nauka nawiązywania interakcji z dorosłymi i rówieśnikami za pomocą słów, gestów i/lub obrazów realizowana jest w naszym Przedszkolu każdego dnia w wielu różnych sytuacjach.

Wykorzystujemy techniki uczenia intensywnego – podczas dedykowanych zajęć terapeutycznych i uczenia w naturalnych sytuacjach dnia codziennego.

Każde dziecko pracuje według indywidualnego programu terapetucznego opartego na VB-MAPP (kwestionariusz oceny rozwoju kompetencji komunikacyjnych i społecznych) i realizuje wyznaczone cele.

Nasze przedszkolaki, szczególnie dzieci w spektrum autyzmu, mają problem z naturalnym rozszerzaniem diety. Wybiórczość pokarmowa może prowadzić do niedoborów w diecie dziecka, a na pewno mocno komplikuje życie rodziny i utrudnia proces socjalizacji.

W Przedszkolu Familia mamy czas i możliwości prowadzić regularne treningi jedzenia. Jest on naturalnym etapem procesu terapeutycznego i najczęściej prowadzony jest podczas indywidualnej pracy z terapeutą. Dziecko pod czujnym okiem cierpliwego i czułego pedagoga powoli rozszerza listę akceptowanych produktów, oswaja się z nowymi zapachami, teksturami i smakami, ćwiczy samodzielne jedzenie.

Każdy posiłek przy wspólnym stole to dodatkowa okazja do kolejnych prób rozszerzania diety przedszkolaka, uczenia samodzielności podczas jedzenia i wprowadzania zasad kulturalnego zachowania przy stole.

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

W naszym przedszkolu robimy wszystko i jeszcze więcej, aby rozwinąć mowę u dzieci. Mówienie to najskuteczniejsza metoda porozumiewania się. Pracujemy z pełnym zaangażowaniem i dużą intensywnością, aby zwiększyć szansę na prawidłowy rozwój mowy u naszych przedszkolaków.

W celu wsparcia rozwoju komunikacji u dzieci wprowadzamy również naukę gestów i symboli, które umożliwiają dzieciom komunikować pierwsze prośby.

Dzieci codziennie pracują pod opieką logopedy, aby rozpocząć wypowiadanie pierwszych dźwięków, dopracowywać poszczególne sylaby i słowa lub gesty i symbole.

Każdy nasz przedszkolak ma indywidualnie dobrany cel pracy logopedycznej, dostosowany do potrzeb rozwojowych dziecka i realizowany w trybie nauczania intensywnego.

KOMUNIKACJA

Jednym z kluczowych zadań terapeutów w Przedszkolu Familia jest wspomaganie dzieci w rozwoju skutecznej komunikacji.

Nauka nawiązywania interakcji z dorosłymi i rówieśnikami za pomocą słów, gestów i/lub obrazów realizowana jest w naszym Przedszkolu każdego dnia w wielu różnych sytuacjach.

Wykorzystujemy techniki uczenia intensywnego – podczas dedykowanych zajęć terapeutycznych i uczenia w naturalnych sytuacjach dnia codziennego.

Każde dziecko pracuje według indywidualnego programu terapetucznego opartego na VB-MAPP (kwestionariusz oceny rozwoju kompetencji komunikacyjnych i społecznych) i realizuje wyznaczone cele.

Trening umiejętności społecznych (TUS)

W Przedszkolu Familia w Swarzędzu trenowanie umiejętności społecznych to proces niezwykle intensywny. Poświęcamy osobny blok zajęć na naukę zachowań w sytuacjach życia codziennego, które sprawiają naszym przedszkolakom trudności.

Uczymy dzieci jak nawiązywać relacje i jak je podtrzymywać. Ćwiczymy cierpliwie, jak porozumiewać się z innymi, jak reagować w różnych sytuacjach. Budujemy w ten sposób w dziecku pewność siebie, obniżamy poziom frustracji wynikający z poczucia bycia niewysłuchanym i niezrozumianym.

Dziecko, które umie radzić sobie w sytuacjach społecznych to dziecko spokojne i bezpieczne. Każdą zdobytą podczas specjalistycznych zajęć TUS umiejętność dzieci doskonalą w warunkach naturalnych – podczas nauki, zabaw z rówieśnikami, posiłków, wycieczek.

Trening jedzenia

Nasze przedszkolaki, szczególnie dzieci w spektrum autyzmu, mają problem z naturalnym rozszerzaniem diety. Wybiórczość pokarmowa może prowadzić do niedoborów w diecie dziecka, a na pewno mocno komplikuje życie rodziny i utrudnia proces socjalizacji.

W Przedszkolu Familia mamy czas i możliwości prowadzić regularne treningi jedzenia. Jest on naturalnym etapem procesu terapeutycznego i najczęściej prowadzony jest podczas indywidualnej pracy z terapeutą. Dziecko pod czujnym okiem cierpliwego i czułego pedagoga powoli rozszerza listę akceptowanych produktów, oswaja się z nowymi zapachami, teksturami i smakami, ćwiczy samodzielne jedzenie.

Każdy posiłek przy wspólnym stole to dodatkowa okazja do kolejnych prób rozszerzania diety przedszkolaka, uczenia samodzielności podczas jedzenia i wprowadzania zasad kulturalnego zachowania przy stole.

PO PIERWSZE –
UCZENIE FUNKCJONALNE!

Naszym wspólnym celem jest
samodzielność naszych przedszkolaków,
nauka umiejętności, które pomogą dzieciom
jak najpełniej korzystać z życia.

TERAPIA RĘKI

Zajęcia terapii ręki pomagają dziecku wzmacniać mięśnie dłoni i zwiększać ich sprawność. Podczas zajęć w Przedszkolu Familia pracujemy nad poprawą motoryki małej, czyli precyzji ruchów i nacisku dłoni i palców, co pozwala dziecku sprawniej chwytać i operować przedmiotami, rysować i pisać.

Sprawne dłonie to szansa na większą samodzielność, zwiększanie poczucia sprawczości u dziecka. Dłoń umożliwia przedszkolakowi odbieranie wielu bodźców dotykowych. Kontakt z różnorodnymi fakturami (np. gładki, chropowaty), teksturami (np.miękki, klejący) i strukturami to często dla dziecka duże wyzwanie.

Nadwrażliwość na bodźce dotykowe u naszych przedszkolaków powoduje wycofywanie się z aktywności, unikanie kontaktu. Staramy się małymi krokami oswajać dzieci z bodźcami, regulować reakcje układu nerwowego na impulsy dotykowe.

Naszym celem podczas zajęć z terapii ręki jest poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, a co za tym idzie wspieranie przedszkolaka w rozwoju samodzielności i kolejnych umiejętności. Nasze przedszkolaki pracują, aby coraz coraz sprawniej posługiwać się kredkami i ołówkiem, radzić sobie podczas zabaw ruchowych, pomagać podczas prac domowych, ubierać się.

Uczymy dzieci jak nawiązywać relacje i jak je podtrzymywać. Ćwiczymy cierpliwie, jak porozumiewać się z innymi, jak reagować w różnych sytuacjach. Budujemy w ten sposób w dziecku pewność siebie, obniżamy poziom frustracji wynikający z poczucia bycia niewysłuchanym i niezrozumianym.

Dziecko, które umie radzić sobie w sytuacjach społecznych to dziecko spokojne i bezpieczne. Każdą zdobytą podczas specjalistycznych zajęć TUS umiejętność dzieci doskonalą w warunkach naturalnych – podczas nauki, zabaw z rówieśnikami, posiłków, wycieczek.

Trening samodzielności

Przedszkole to dla dzieci przestrzeń, w której nie tylko bawią się i uczą, ale też codziennie prowokowani są do podejmowania aktywności samodzielnie. Przedszkolaki uczą się samodzielnie jeść, sprzatać po zabawie, ubierać się, korzystać z toalety, radzić sobie z rozwiązywaniem pierwszych małych problemów.

Samodzielny nie oznacza "sam". Wyzwania, które stawiamy każdego dnia przed dziećmi zawsze dostosowane są do ich możliwości. Terapeuci, pomagają i przede wszystkim są najwierniejszymi kibicami – cieszą się z sukcesów razem z dzieckiem, pocieszają i wspierają, gdy się nie udaje. A potem...? A potem trzeba spróbować jeszcze raz!

ROZWÓJ POZNAWCZY

Dla dzieci w wieku przedszkolnym poznawanie świata może być fascynującą przygodą! Terapeuci cierpliwie i uważnie towarzyszą dzieciom w nabywaniu umiejętności, które pozwalają zauważać i zapamiętywać informacje oraz korzystać ze zdobytej wiedzy.

Podczas codziennej pracy wprowadzamy intensywne ćwiczenia pomagające dzieciom skupiać uwagę na zadaniu i ignorować bodźce rozpraszające. Ćwiczymy pamięć – zapamiętywanie i przechowywanie informacji oraz odtwarzanie tych informacji.

Pracujemy nad tym, by dzieci rozumiały komunikaty o różnym poziomie złożoności, umiały wyciągać z nich informacje i prawidłowo wnioskować. Niezwykle ważnym elementem rozwoju poznawczego jest funkcjonalna nauka czytania, pisania i liczenia.

ROZWÓJ EMOCJONALNY

Dzieci w wieku przedszkolnym powoli uczą się rozpoznawać i nazywać emocje – swoje i innych. To nie tylko podstawa do nauki regulowania własnych emocji, ale też ważna umiejętność, która umożliwia nawiązywanie relacji i innymi ludźmi.

Wspieramy przedszkolaki w Familii w rozwoju emocjonalnym. Podczas codziennej pracy terapeutycznej pomagamy dzieciom radzić sobie z trudnymi emocjami – złością, lękiem, frustracją.

Uczymy dzieci, jak skutecznie komunikować dorosłym i rówieśnikom swoje uczucia i związane z nimi potrzeby. Dużo łatwiej opanować trudną sztukę regulowania emocji w życzliwej i akceptującej atmosferze przedszkola Familia.

TERAPIA RĘKI

Zajęcia terapii ręki pomagają dziecku wzmacniać mięśnie dłoni i zwiększać ich sprawność. Podczas zajęć w Przedszkolu Familia pracujemy nad poprawą motoryki małej, czyli precyzji ruchów i nacisku dłoni i palców, co pozwala dziecku sprawniej chwytać i operować przedmiotami, rysować i pisać.

Sprawne dłonie to szansa na większą samodzielność, zwiększanie poczucia sprawczości u dziecka. Dłoń umożliwia przedszkolakowi odbieranie wielu bodźców dotykowych. Kontakt z różnorodnymi fakturami (np. gładki, chropowaty), teksturami (np.miękki, klejący) i strukturami to często dla dziecka duże wyzwanie.

Nadwrażliwość na bodźce dotykowe u naszych przedszkolaków powoduje wycofywanie się z aktywności, unikanie kontaktu. Staramy się małymi krokami oswajać dzieci z bodźcami, regulować reakcje układu nerwowego na impulsy dotykowe.

Naszym celem podczas zajęć z terapii ręki jest poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, a co za tym idzie wspieranie przedszkolaka w rozwoju samodzielności i kolejnych umiejętności. Nasze przedszkolaki pracują, aby coraz coraz sprawniej posługiwać się kredkami i ołówkiem, radzić sobie podczas zabaw ruchowych, pomagać podczas prac domowych, ubierać się.

Uczymy dzieci jak nawiązywać relacje i jak je podtrzymywać. Ćwiczymy cierpliwie, jak porozumiewać się z innymi, jak reagować w różnych sytuacjach. Budujemy w ten sposób w dziecku pewność siebie, obniżamy poziom frustracji wynikający z poczucia bycia niewysłuchanym i niezrozumianym.

Dziecko, które umie radzić sobie w sytuacjach społecznych to dziecko spokojne i bezpieczne. Każdą zdobytą podczas specjalistycznych zajęć TUS umiejętność dzieci doskonalą w warunkach naturalnych – podczas nauki, zabaw z rówieśnikami, posiłków, wycieczek.

TRENING SAMODZIELNOŚCI

Przedszkole to dla dzieci przestrzeń, w której nie tylko bawią się i uczą, ale też codziennie prowokowani są do podejmowania aktywności samodzielnie. Przedszkolaki uczą się samodzielnie jeść, sprzatać po zabawie, ubierać się, korzystać z toalety, radzić sobie z rozwiązywaniem pierwszych małych problemów.

Samodzielny nie oznacza "sam". Wyzwania, które stawiamy każdego dnia przed dziećmi zawsze dostosowane są do ich możliwości. Terapeuci, pomagają i przede wszystkim są najwierniejszymi kibicami – cieszą się z sukcesów razem z dzieckiem, pocieszają i wspierają, gdy się nie udaje. A potem...? A potem trzeba spróbować jeszcze raz!

ROZWÓJ POZNAWCZY

Dla dzieci w wieku przedszkolnym poznawanie świata może być fascynującą przygodą! Terapeuci cierpliwie i uważnie towarzyszą dzieciom w nabywaniu umiejętności, które pozwalają zauważać i zapamiętywać informacje oraz korzystać ze zdobytej wiedzy.

Podczas codziennej pracy wprowadzamy intensywne ćwiczenia pomagające dzieciom skupiać uwagę na zadaniu i ignorować bodźce rozpraszające. Ćwiczymy pamięć – zapamiętywanie i przechowywanie informacji oraz odtwarzanie tych informacji.

Pracujemy nad tym, by dzieci rozumiały komunikaty o różnym poziomie złożoności, umiały wyciągać z nich informacje i prawidłowo wnioskować. Niezwykle ważnym elementem rozwoju poznawczego jest funkcjonalna nauka czytania, pisania i liczenia.

ROZWÓJ EMOCJONALNY

Dzieci w wieku przedszkolnym powoli uczą się rozpoznawać i nazywać emocje – swoje i innych. To nie tylko podstawa do nauki regulowania własnych emocji, ale też ważna umiejętność, która umożliwia nawiązywanie relacji i innymi ludźmi.

Wspieramy przedszkolaki w Familii w rozwoju emocjonalnym. Podczas codziennej pracy terapeutycznej pomagamy dzieciom radzić sobie z trudnymi emocjami – złością, lękiem, frustracją.

Uczymy dzieci, jak skutecznie komunikować dorosłym i rówieśnikom swoje uczucia i związane z nimi potrzeby. Dużo łatwiej opanować trudną sztukę regulowania emocji w życzliwej i akceptującej atmosferze przedszkola Familia.

CHCESZ, ABY TWOJE DZIECKO DOŁĄCZYŁO DO „Familii”?

REKRUTACJA KROK PO KROKU

1. WYPEŁNIJ FORMULARZ

Przejdź do formularza i wypełnij go online. Zajmie Ci to około 15 minut.

2. UMÓW SPOTKANIE

Zadzwoń do nas, aby umówić się na spotkanie w przedszkolu.

3. SPOTKAJ SIĘ Z NAMI

Poznajmy się nawzajem! W spotkaniu rekrutacyjnym uczestniczą rodzice, terapeuta i dziecko. Weź ze sobą dokumentację dziecka.

4. POCZEKAJ NA WYNIKI REKRUTACJI

Po kilku dniach skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować Cię, czy Twoje dziecko zostało przyjęte do przedszkola.

5. I HOP... JUŻ JESTEŚ Z NAMI!

Udało się?! Przed nami wielka wspólna przygoda! Przed Twoim dzieckiem kilka lat intensywnej pracy, która pozwoli rozwinąć drzemiący w nim potencjał.

CZY „Familia” TO PRZEDSZKOLE DLA TWOJEGO DZIECKA?

Nasze przedszkole to kameralna placówka terapeutyczna w Swarzędzu. W przedszkolu uczy się maksymalnie 18 dzieci pod okiem wykwalifikowanych terapeutów.

Przyjmujemy dzieci w wieku od 2,5 roku z orzeczeniem o kształceniu specjalnym.

Rekrutację prowadzimy przez cały rok. Nowe przedszkolaki przyjmujemy, gdy mamy wolne miejsca. O przyjęciu Twojego dziecka do przedszkola decyduje również to, czy w danym momencie jesteśmy w stanie zapewnić mu optymalną opiekę i najlepsze warunki do rozwoju.

Familia to przedszkole terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Specjalizujemy się w terapii dzieci z diagnozą spektrum autyzmu oraz dzieci z diagnozą niepełnosprawności sprzężonej. Od marca 2024 roku jesteśmy, jako pierwsze przedszkole w Polsce, w trakcie procesu uzyskiwania certyfikatu Fundacji SCOLAR.

Chcesz nasz lepiej poznać?

JAK WYGLĄDA ADAPTACJA W PRZEDSZKOLU „Famlilia”

PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU

ADAPTACJA

Proces adaptacji dziecka do przedszkola może przebiegać bardzo różnie. Są dzieci, które nie mają problemów z nawiązywaniem nowych znajomości i oswajaniem się z nową przestrzenią. Są też dzieci, dla których adaptacja przedszkolna to duże wyzwanie.

Dla każdego dziecka pierwsze dni w przedszkolu to jedno z najważniejszych doświadczeń w życiu. Wiemy o tym i robimy wszystko, by czas ten, mimo małych trudności, zakończył się wielkim sukcesem!

PIERWSZY TYDZIEŃ

PIERWSZY TYDZIEŃ

W pierwszym tygodniu terapeuta spotyka się z Twoim dzieckiem w Waszym domu. To szansa na nawiązanie relacji w przyjaznym środowisku dziecka.

DRUGI TYDZIEŃ

DRUGI TYDZIEŃ

Drugi tydzień to czas na stopniowe wprowadzanie dziecka w nową rzeczywistość. Twój dzielny przedszkolak poznaje sale zabaw, spotyka nowych kolegów i nieznanych wcześniej dorosłych. W tym czasie Ty jako rodzic możesz towarzyszyć dziecku i wspierać go w ten niezwykłej przygodzie. 

... I UDA SIĘ!

Stopniowo wydłużamy czas pobytu dziecka w przedszkolu, a Ty powoli wycofujesz się z przestrzeni, która staje się dla Twojego dziecka coraz ważniejszym miejscem. To w przedszkolu będzie ćwiczyć samodzielność, rozwijać kompetencje i zdobywać nowe umiejętności.

OBSERWACJA WSTĘPNA

Od pierwszego spotkania my terapeuci uważnie przyglądamy się dzieciom. Obserwujemy jak Twoje dziecko zachowuje się w domu i w przedszkolu, z czym radzi sobie dobrze, a jakie umiejętności wymagają pracy i naszego wsparcia.

Pracujemy w oparciu o arkusz VB – MAPP i opracowane przez nas dedykowane narzędzia badawcze, które pomagają precyzyjnie wyznaczyć punkty startowe, od których Twoje dziecko rozpocznie naukę i doskonalenie kolejnych umiejętności.

OPRACOWANIE INDYWIDUALNEGO PLANU

Już po kilku tygodniach w przedszkolu przedstawimy Ci szczegółową diagnozę i propozycję indywidualnego programu przedszkolnego opracowanego dla Twojego dziecka.

Na podstawie obserwacji i badań wiemy już bardzo dużo o Twoim dziecku. Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny oparty jest na obowiązującej podstawie programowej wychowania przedszkolnego.

W naszej pracy szczególny nacisk kładziemy na naukę umiejętności związanych z komunikacją, rozwojem relacji społecznych i funkcji poznawczych i samodzielności.

Ty jako rodzic będziesz mieć wpływ na cele Programu, a zgłaszane przez Ciebie potrzeby nie pozostaną bez odpowiedzi. To Ty będziesz opiniować Program pracy terpaeutycznej Twojego dziecka.

AKTUALNOŚCI PRZEDSZKOLNE

CO SŁYCHAĆ W PRZEDSZKOLU

PRZEDSZKOLE „Familia”

Na zdjęciu dorosły i dziecko oglądają razem książkę z obrazkami. Dziecko siedzi na kolanach dorosłego. Dziecko wskazuje palcem na obrazek. Widać jedynie zbliżenie na dłonie i książkę.

12 grudnia, 2024

Pole wspólnej uwagi – kluczowy element komunikacji i rozwoju społecznego

Dziecko pokazuje coś i upewnia się, że Ty też zwrócisz na to uwagę. I odwrotnie – dziecko koncentruje uwagę na

#spektrum autyzmu, #terapia w przedszkolu, #zajęcia terapeutyczne

PRZEDSZKOLE „Familia”

23 października, 2024

VB-MAPP – narzędzie oceny umiejętności komunikacyjnych i społecznych dzieci z zaburzeniami rozwoju. 

W Przedszkolu Terapeutycznym „Familia” w Swarzędzu dbamy o prawidłową, dokładną diagnozę dziecka, trafną ocenę jego potrzeb i wyznaczanie realnych, funkcjonalnych

#diagnoza, #terapia w przedszkolu, #zajęcia terapeutyczne

PRZEDSZKOLE TERAPEUTYCZNE

„Familia”

Niepubliczne Specjalne Przedszkole Familia
ul. Słowackiego 41, 62-020 Swarzędz

NIP: 7791270508
REGON: 301729573
NR KONTA BANKOWEGO: